İKTİSADİ KALKINMA VAKFI
E-Bülteni
13-19 TEMMUZ 2013

Komisyon’un uçuş ve dinlenme sürelerine ilişkin kuralları güncellemeye yönelik teklifi Üye Devletler tarafından kabul edildi

Avrupa Komisyonu tarafından üç yıl süren bir istişarelerin ardından sunulan uçak pilotlarının ve mürettebatının uçuş ve dinlenme sürelerine getirilen kısıtlamaları revize etmeyi amaçlayan teklif, Hollanda ve Avusturya’nın muhalefetine rağmen, 12 Temmuz 2013 tarihinde, Üye Devletler tarafından kabul edildi. Teklif ile, mevcut kuralların güncel bilimsel, operasyonel ve uluslararası veriler ışığında yeniden gözden geçirilerek, güçlendirilmesi ve sıkılaştırılması amaçlanıyor.

Avrupa Komisyonu’nun Başkan Yardımcısı ve Ulaştırmadan Sorumlu Üyesi Siim Kallas, seyahat edenlerin kamu yetkililerinin havada güvenliğin sağlanması için mürettebat yorgunluğuna çözüm bulmak başta olmak üzere ellerinden gelen her şeyi yaptıklarına dair teminata ihtiyaç duyduklarını belirtti. Avrupa genelinde, gerek gece uçuşları gerekse dinlenme süreleri konusunda daha sıkı ve emniyetli kuralların uygulanmasını amaçladıklarını belirten Kallas, bu nedenle Üye Devletlerin teklife verdikleri güçlü destekten duyduğu memnuniyeti ifade etti. Kallas, teklifle getirilmesi öngörülen düzenlemelerin vatandaşların ve uçak mürettebatının emniyetine katkıda bulunacağını vurguladı.

Üye Devletlerle yapılan görüşmelerde, Komisyon’un 11 saat 45 dakika olan azami gece uçuşu süresinin 11 saate indirilmesi yönündeki teklifi Üye Devletler tarafından memnuniyetle karşılandı. Ayrıca, başta 10 saati aşan gece mesaileri olmak üzere görev cetvellerinin yorgunlukla mücadele prensiplerine göre yönetilmesine de destek verildi.

Komisyon teklifinin kabul edilmesi havayolu şirketleri tarafından da memnuniyetle karşılandı. AEA (Avrupa Havayolları Birliği), ERA (bölgesel şirketler) ve IACA (Uluslararası Hava Taşımacıları Birliği) yayımladıkları ortak bildiride, Avrupa’da dünyanın en sıkı uçuş ve görev süresi kısıtlaması kurallarının uygulanmaya devam edeceğini kaydettiler. Pilot ve havayolu temsilcilerinin konu üzerinde görüş birliğine varmaları zor görünüyor. Avrupa Havacılık Güvenliği Ajansı’nın (EASA) konuya ilişkin Ekim 2012’de sunduğu son teklif, havayolu birlikleri ve pilot sendikaları tarafından sert bir dille eleştirilmiş; bunun üzerine Komisyon, EASA’nın teklifi üzerinde birtakım değişiklikler yapmıştı.