İKTİSADİ KALKINMA VAKFI
E-Bülteni
İKTİSADİ KALKINMA VAKFI
E-Bülteni

AB’DE KARAYOLU TAŞIMACILIĞI YOLCU HAKLARI YÜRÜRLÜĞE GİRDİ

AB’de karayolu taşımacılığındaki yolcu hakları ile ilgili 181/2011 sayılı AB Tüzüğü 1 Mart 2013 tarihinden itibaren yürürlüğe girdi. AB’de yolcu haklarının düzenlenmesi, daha önce yürürlüğe giren havayolu, demiryolu ve denizyolu taşımacılığı yolcu hakları düzenlemelerinin ardından kara yolu taşımacılığı yolcu haklarının da yürürlüğe girmesiyle tamamlanmış oldu.
AB’DE KARAYOLU TAŞIMACILIĞI YOLCU HAKLARI YÜRÜRLÜĞE GİRDİ

AB’de karayolu taşımacılığındaki yolcu hakları ile ilgili 181/2011 sayılı AB Tüzüğü 1 Mart 2013 tarihinden itibaren yürürlüğe girdi. AB’de yolcu haklarının düzenlenmesi, daha önce yürürlüğe giren havayolu, demiryolu ve denizyolu taşımacılığı yolcu hakları düzenlemelerinin ardından kara yolu taşımacılığı yolcu haklarının da yürürlüğe girmesiyle tamamlanmış oldu. Karayolu taşımacılığı yolcu haklarının iyileştirilmesi kapsamında kazalarda ölüm, yaralanma, bagajların kaybı veya hasar görmesi durumunda tazminat verilmesi; otobüs firmaları tarafından tüm yolcuların erişebileceği bir şikâyet değerlendirme sisteminin kurulması ve her üye ülkede bu kuralların uygulanması ve denetlenmesi için bağımsız makamların kurulması isteniyor. Bunun yanında yeni düzenleme ile tarife ve diğer sözleşme koşullarında ayrımcılık yapılmaması; engelli vatandaşlara eşit davranılması; yolculuk öncesi ve sırasında yolcular için yeterli ve kolay erişilebilir bilgi sağlanması; yolcuların hakları konusunda terminallerde ve internette genel bilgi edinebilmesinin sağlanması hedefleniyor. 181/2011 sayılı AB Tüzüğü sayesinde ayrıca yolculuk mesafesi 250 kilometre üzeri olan seyahatlerde bilet ücretinin iade edilebilmesi; güzergâh değişiminin sağlanması; fazla rezervasyon, iptal ve iki saati aşan rötarlarda firmanın yolcuya bilet ücreti iadesi, güzergâh değiştirme hakkı vermemesi durumunda bilet ücretinin tümünün iadesi ve bilet ücretinin yüzde 50’si oranında tazminat ödenmesi sağlanırken, 250 kilometreyi aşan ve 3 saatten fazla sürecek seyahatlerde iptal veya 90 dakikadan fazla rötar olması halinde yiyecek içecek hizmeti sağlanacak. 

Diğer Yazılar