İKİNCİ AVRUPA TÜKETİCİ ZİRVESİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ
İkinci Avrupa Tüketici Zirvesi, 18–19 Mart 2010 tarihlerinde “Hizmetler: Erişim, tercih hakkı ve doğruluk” sloganıyla Brüksel’de gerçekleştirildi. Zirve, AB içindeki tüketici haklarını koruyan kurumları, kamu görevlilerini, hizmetler sektöründen temsilcileri ve AB yetkililerini bir araya getirdi. Zirve süresince tüketici hizmetlerinin gelecek stratejilerini belirlemek amaçlı altı seminer düzenlendi. Zirvenin önemsediği ana konu olan hizmetler (özellikle enerji ve bankacılık sektörlerinde) ve alt konuları, erişim, tercih hakkı ve doğruluk, aynı zamanda Tüketici Skorbordu’nda tüketiciler tarafından en fazla ilgi gören ve sorunlu olduğu düşünülen başlıkları oluşturuyor.
Zirvede düzenlenen ilk seminer “banka komisyonları” üzerineydi. Konuya ilişkin Avrupa Komisyonu’nun 2009 raporunda üye ülkeler arasındaki havalelerde hala ciddi ölçülerde tutarsızlık olduğu ve bazı bankaların müşterilerini bu konuya dair bilgilendirmediği belirtiliyordu. Zirvede bu konuya ilişkin, şeffaflığın ve sistemin geliştirilmesi kararı alındı. İkinci seminerin konusu, en iyi hizmet vericiyi seçmede tüketicilere yardımcı olma yolları olarak belirlendi. Avrupa Komisyonu’nun Tüketicinin ve Sağlığın Korunmasından Sorumlu Üyesi Dalli, konuya ilişkin problemin şeffaflık seviyesinden değil, tüketiciye verilen bilginin az olmasından kaynaklandığını, çözümün de daha fazla bilgi vererek değil de daha açık ve net bilgilendirme ile mümkün olabileceğini dile getirdi. Zirve’nin üçüncü semineri “Web 3.0” başlığı ile yapıldı.