İKTİSADİ KALKINMA VAKFI
E-Bülteni
3-9 MAYIS 2010

AVRUPA TÜKETİCİ MERKEZLERİ VOLKANİK KÜL KRİZİNDEN MAĞDUR OLAN YOLCULARIN HAKLARI İÇİN HAREKETE GEÇME KARARI ALDI

Avrupa Komisyonu tarafından desteklenen ve tüm üye devletlerle birlikte İzlanda ile Norveç’te de çalışmalarını sürdürmekte olan Avrupa Tüketici Merkezleri Ağı (ECC-NET)  4 Mayıs 2010 tarihinde, kül bulutları nedeniyle son uçuş aksaklıklarından etkilenen tüketicilerin Avrupa Birliği hukuku tarafından garanti altına alınmış haklarını efektif bir şekilde talep edebilmelerine yardım amacıyla tasarlanmış bir pratik şikâyet paketinin sunumunu gerçekleştirdi.

Tüketicinin ve Sağlığın Korunmasından Sorumlu Avrupa Komisyonu Üyesi John Dalli, AB tüketici haklarının olağan dışı durumlarda dahi uygulandığını, hatta volkanik kül krizinden dolayı zarara uğrayan şirketlere yapılması konuşulan maddi yardımın şirketlerin tüketici haklarına duydukları saygıya bağlı olması gerektiğini belirtti. Dalli, uçuş aksaklıklarından etkilenen tüketicilere haklarını talep ederken tereddütte bulunmamaları, bir hava yolu şirketi veya tur operatörünün tüketici haklarını yok sayması durumunda en yakın Avrupa Tüketici Merkezine başvurmaları gerektiği mesajını verdi.

2009 yılında Avrupa Tüketici Merkezleri tarafından ele alınan şikayetlerin beşte birinden fazlası (%22.5) hava taşımacılığı ile ilgiliydi. Volkanik kül krizinin ilk haftasıyla birlikte ağ tarafından ele alınan davalarda önceki haftaya oranla 7 katlık bir artış yaşandı.