İKTİSADİ KALKINMA VAKFI
E-Bülteni
16-26 EYLÜL 2010

AVRUPA PARLAMENTOSU E-TİCARETİ GELİŞTİREN 6 EYLEM ALANI BELİRLEDİ

Avrupa Parlamentosu, sanal (online) iç piyasayı canlandırmayı ve tüketicilerin güvenini kazanmayı amaçlayan raporu 21 Eylül’de kabul etti. Avrupa, 2020 Stratejisi’nin amaçlarını geliştirmek için önemli bir piyasa, fakat 2009’da AB’de, internet üzerinden alışveriş yapanlar, AB vatandaşlarının sadece üçte biriydi.

Rapora ilişkin yaptığı açıklamada raportör Pablo Arias Echeverria (EPP), e-ticaretin önündeki engellerin ortadan kaldırılması gerektiğinin önemini vurguladı. İspanyol parlamenter açıklamasında “Avrupa’daki işletmeler ve insanlar için gerekli olan araçları geliştirmek ve engelleri aşmak zorundayız; bu, üstlenmemiz gereken bir sorumluluktur” dedi.

Bu amaçla, Topluluk yönetmeliklerini değiştirerek tüketicinin daha fazla korunmasını ve geliştirilmesini öneren ve 6 eylem alanından oluşan bir rapor hazırlandı. Bu alanlar; Avrupa’daki kullanıcılar için internete erişimin güçlendirilmesi, internet piyasasının bölünmesini önleme, tüketicinin korunmasına yönelik çalışmalar, tüketici güveninin artırılması, gelişmekte olan girişimcilerin e-ticareti kullanmalarını desteklemek ve interneti daha küçük işler için kullananlara garanti vermek olarak belirlendi.

Ayrıca, rapor, sınır ötesi elektronik piyasasında satışa sunulan ürünlerin kalitesini ve güvenilirliğini garanti altına almayı amaçlıyor. Bugüne kadar farklı bir üye devletten sipariş verildiğinde operatörler sorunlar yaşıyordu. Ancak, bu raporla birlikte daha kolay teslimat yapılmasının yolunun açılması öngörülüyor.