Avrupa Komisyonu 2 Şubat tarihinde ikinci AB Tüketici Piyasaları Yıllık Performans Raporunu yayımladı. Rapora göre tüketicilerin en fazla şikâyetçi olduğu üç hizmet alanının enerji, banka hizmetleri ve ulaşım sektörü olduğu ortaya çıktı. Geleneksel ürünlerde ise tüketicilerin %70-80 gibi büyük bir çoğunluğu satın alınan ürünlerden ve perakendecilerden memnun gözükürken, bu alanda özellikle yemek sektörü, motorlu araçlar, bilgisayar ve cep telefonları, giyecek ve kitaplar başta geliyor. Komisyon ayrıca telekomünikasyon gibi bazı hizmet sektörlerinde umut verici eğilimler olduğuna işaret etti.
Avrupa Birliği genelinde yapılan araştırmanın sonuçları, hâlihazırda enerji hizmet sağlayıcılarından memnun olan tüketicilerin oranının 2/3’ün altında kaldığını, dolayısıyla enerji sektöründe diğer sektörlere kıyasla memnuniyet oranının çok düşük olduğunu ortaya koydu. Bunun yanında elektriğin hanehalkı harcamasında en yüksek paya sahip kalem olduğunu dikkate alan Avrupa Komisyonu’nun Tüketiciden Sorumlu Üyesi Meglena Kuneva 2009 yılında perakende elektrik sektörüne yoğunlaşacaklarını açıkladı. Kuneva, tüketicilerin %60’ının enerji şirketlerince fiyatların artırıldığını belirttiğine işaret ederek birbirine komşu ülkelerde bile vergilendirilmemiş elektrik ve doğalgaz fiyatları arasında önemli farklılıklar olduğunu söyledi. Almanya ve Belçika’da vergilendirilmemiş elektrik fiyatının Polonya’dan %50 daha pahalı olduğu örneğini veren Kuneva araştırma sonuçlarına göre tüm olumsuzluklara rağmen sınırlı sayıda tüketicinin hizmet sağlayıcısını değiştirdiğini dile getirdi.
Banka hizmetleri alanında, faiz oranları ve vergilerinin üye ülkeler arasında hatırı sayılır derecede farklılaştığına işaret edilirken, İngiltere gibi bazı ülkelerde banka gelirlerinin büyük bir kısmının tüketicilerin haberdar olmadığı harçlar üzerinden sağlanmasına önemli bir eleştiri noktası olarak değinildi. Şehir içi ulaşım hizmetlerinde ise tüketicilerin pek çok konuda şikâyetçi olduğu ortaya çıktı. Hizmet alanların yarıdan fazlasının memnuniyetsiz olduğu otobüs, tren, tramvay gibi şehir içi ulaşım araçları kullanımında, özellikle bilet fiyatları, fırsat seçenekleri, satın alma kolaylığı gibi alanlarda şikâyetlerin fazla olduğu belirtildi. Bu üç hizmet alanında tüketicilerin en fazla harcama yaptığı alanın ise enerji olduğuna işaret eden rapor, enerji hizmetleri içinde elektrik harcamalarının başı çektiğinin altını çizdi.