İktisadi Kalkınma Vakfı tarafından İspanya’nın AB Dönem Başkanlığı öncesi düzenlenen “From İstanbul to Madrid towards Spanish Presidency” başlıklı projenin ikinci ayağı olan yaz okulu 6–12 Temmuz 2009 tarihlerinde İstanbul’da gerçekleştirildi. Türkiye’den ve İspanya’dan üniversite öğrencilerinin yer aldığı etkinliğin açılışı İspanya Büyükelçisi Sayın Joan Clos’un da katılımlarıyla gerçekleştirilen konferanslar ve kokteyl ile yapıldı. Türkiye’nin yıllardır süregelen AB yolculuğunun İKV Genel Sekreter Vekili Doç. Dr. Çiğdem Nas tarafından yapılan detaylı bir anlatımıyla başlayan açılış gününde İKV Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Haluk Kabaalioğlu ve Büyükelçi Clos da birer konuşma yaptı. Proje Koordinatörü ve İKV Uzman Yardımcısı İlke Toygür’ün İKV’yi ve projeyi tanıttığı sunumun ardından Kabaalioğlu, Türkiye’nin AB yolculuğu ve karşılaştığı sorunlardan bahsederken, öğrencilerin sorularına detaylı cevaplar veren Clos, İspanya’nın AB üyeliğinin öncesini ve sonrasını anlattı, Türkiye’nin üyeliğine olan desteğini yineledi, yapılması gerekenlere ilişkin tavsiyelerini sıraladı.
Yaz okulu çeşitli etkinliklerle devam etti. Bir yandan ön yargıları aşma, kültürlerarası diyalog, Avrupa ve Türkiye arasındaki iletişim stratejilerinin geliştirilmesi konularındaki çalıştaylar devam ederken diğer yandan katılımcılar İstanbul’un farklı yerlerinde profesyonel fotoğrafçılar eşliğinde yaptıkları çekimlerle gözlemlerini fotoğraflara aktardılar. Projenin son ayağı olarak 2010 Nisan ayında Madrid’de düzenlenecek konferans esnasında çekilen fotoğraflardan bir sergi açılması planlanıyor. Çalıştaylar arasında en ön plana çıkanı ve somut çıktı yaratmaya yönelik olanı 10 Temmuz 2009 Cuma günü düzenlendi. Çalıştay’ın ilk bölümünde İKV Uzmanı Melih Özsöz, “How Do We See Each Other?” başlığıyla iletişim stratejileri, ülke imajı oluşumu, Türkiye’de Avrupa ve Avrupa’da Türk algısı konularını içeren bir sunum yaptı. Ardından proje katılımcıları kendi aralarında tüm bu kavramları konuşup tartışarak toplumların birbirlerini nasıl algıladıklarına dair bilgi alış verişinde bulundu, buna bağlı olarak temel yanlış anlaşılmaların düzeltilmesi ve bilgi eksikliğinin giderilmesine yönelik iletişim stratejileri hazırladı.