KOMİSYON YOLCU HAKLARI KONUSUNDA HAVAYOLLARINI UYARDI
Gerekli düzenlemelerin yapılması için 6 ay süre tanıyan Komisyon aksi takdirde yasal yaptırımların uygulanacağını belirtti.
Konuya ilişkin olarak yapılan açıklamada Komisyon’un seferlerin iptali veya uzun süreli rötar durumlarıyla ilgili yasal düzenlemesinin 2 senedir varolmasına rağmen, bazı havayolları şirketlerinin bu düzenlemeleri uygulamadığı belirtildi. Bu düzenlemeleri ihlal eden havayollarına bazı AB üyesi ülkelerde 215 Avro gibi düşük cezalar verilirken bazı ülkelerde bu cezalar 4 milyon Avro’yu bulabiliyor.
Yapılan düzenlemelere göre seferlerin iptali veya rötar durumlarında yolcuların mağdur edilmemesi için yolcuların otel, yemek gibi masraflarına karşılık 600 Avro’ya kadar tazminat verilmesi gerekiyor. Komisyon tarafından hazırlanan değerlendirme raporuna göre havayolları şirketleri kötü hava şartları, beklenmeyen uçuş güvenlik kusurları gibi konuları bahane ederek tazminat ödemekten kaçınmaya çalışıyor. Konuyla ilgili olarak Şubat 2005 ile Eylül 2006 tarihleri arasında havayolu yolcular tarafından yaklaşık 18,000 şikayette bulunulmasına rağmen bunların sadece %14 gibi düşük bir kısmı çözüme kavuşturuldu. Bu şikayetlerin 6090 adedi İngiltere’den, 2557 adedi İtalya’dan, 2700 adedi Fransa’dan geldi. Litvanya, Lüksemburg ve Malta ise şikayet listesinin en altında bulunuyor.
British Airways, Lufthansa, Air France-KLM gibi büyük havayolu şirketlerinin de üyesi olduğu Avrupa Havayolları Birliği (AEA) yaptığı açıklamada Komisyon’un raporunu memnuniyetle karşıladıklarını belirtti. Buna karşılık, Avrupa Düşük Tarifeli Havayolları Birliği (ELFAA) ise AB yönetmeliğinin şaşırtıcı ve adaletsiz olduğunu savundu.