9 Kasım 2012 tarihindeki Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Konseyi toplantısını takiben, 12 Kasım 2012 tarihinde basın açıklaması yapan Avrupa Komisyonu’nun İklim Eylemi’nden Sorumlu Üyesi Connie Heedegard, küresel boyutta havacılık sektörüne yönelik emisyon azaltılma çabalarında AB’nin yalnız olduğunu dile getirirken, havacılık sektöründeki emisyon vergisinin bir yıl boyunca AB Emisyon Ticaret Sistemi’nde (ETS) uygulanmasını askıya aldıklarını duyurdu.
Buna göre; Çin, ABD ve Hindistan gibi ülkelerin karşı çıktığı ve Ocak 2012 tarihinde ETS’ye dahil edilen havacılık sektörünü yakından ilgilendiren emisyon vergisi uygulaması, bir sonraki ICAO buluşması olan Eylül 2013 tarihine kadar ertelendi. Böylece, 1 Ocak-31 Aralık 2012 tarihleri arasında AB havayollarını kullanan havayolu şirketlerinin Nisan 2013 tarihinde ödemesi gereken vergi yükümlülüğü de ertelenmiş oldu.
ICAO toplantısından çıkan olumlu gelişmelere de değinen Heedegard, özellikle uluslararası anlaşmada uzlaşı için yüksek düzey politika grubunun hızlıca oluşturulması gerekliliğinin anlaşılmasını sevindirici bir gelişme olarak gösterdi. Diğer taraftan bu tür bir anlaşmanın oluşması için bu ertelemenin iyi bir fırsat yaratacağına inandığını ifade etti. Aynı zamanda vergi uygulamasının küresel anlamda ticaret savaşlarına neden olabileceği endişesi ile BM’in önderliğinde böyle bir erteleme kararı çıktığını açıkladı. Ancak Heedegard, BM sürecinin sonuçsuz kalması halinde ETS içerisine alınan havacılık sektörüne yönelik karbon vergisi uygulamasının tek taraflı ve “otomatik” olarak devreye gireceğini vurguladı.
AB’nin Ocak 2012 tarihli emisyon vergisine yönelik uygulaması, 2012 yılının başından itibaren AB havaalanlarını kullanan tüm havayolu şirketlerinin belli limitlerin üstüne çıkan emisyonları için ödeme zorunluluğu getiriyor. Çin hükümeti, bu yıl içinde Çinli havayolu şirketlerinin ETS’ye ödeme yapmasını yasaklamış ve bir çok ülke de sisteme dahil olmaktan kaçınmıştı.