2020 yılına gelindiğinde trafiğe kayıtlı hale gelecek yeni binek araçların, kilometre başına emisyon oranlarını 95 gram ile sınırlanmasını öngören yeni düzenlenme, 25 Şubat 2014 tarihinde AP’de 107 hayır ve 9 çekimser oyuna karşı 499 “evet” oyu ile kabul edildi. Düzenlemeyle, AB’de yıllık 15 milyon ton karbon emisyonunun önüne geçilmesi hedefleniyor.
Halihazırda AB’deki araçların yeni düzenlemeye uygun emisyon değerleri olmadığı için, yeni düzenleme üretici firmalara kolaylık sağlanması açısından, geçici süre dahilinde, 2020-2022 yıllarını kapsayan “süper-kredi” imkânı da tanınıyor.
Buna göre, mevcut süreçte filo ortalaması hesaba katılarak, 50g/km’den az emisyon salan her araç, 2020 yılında 2; 2021 yılında 1,67; 2022 yılında 1,33 ve 2023 yılında 1 araç olarak düşünülecek. Üretici firmaların belirlenen bu sınırları aşması halinde de cezalar gündeme gelebilecek. Yeni kuralların yürürlüğe girmesi için Avrupa Konsey’in onayı bekleniyor.