İKTİSADİ KALKINMA VAKFI
E-Bülteni
İKTİSADİ KALKINMA VAKFI
E-Bülteni
21-27 MART 2012

AVRUPA BİRLİĞİ’NDEN SAĞLIKLA İLGİLİ YANILTICI BİLGİ VEREN YİYECEK REKLAMLARINA ENGEL

Avrupa Komisyonu’nun aldatıcı bilgi içeren yiyecek reklamlarını yasaklayan düzenlemesi, Avrupa Parlamentosu’nun Tüketici Hakları Komisyonu’nda onaylandı.

Kabul edilen "bilimsel gerçeklere dayanmayan, aldatıcı ve yanıltıcı nitelikte reklam sloganları" sınıfına 1600’den fazla reklam sloganı giriyor. “Az yağlı, düşük kolesterollü” gibi aslı olmayan ve “sağlığınıza iyi gelir, bağışıklık sisteminizi güçlendirir” şeklindeki belirsiz ifadeler bu sloganların içinde yer alıyor. Yasaklanan sloganların yanında 222 yiyeceğin reklam sloganına ise AB tarafından onay verildi.

Sloganın gerçekliğini kanıtlayan ürünler için karara itiraz yolu açık bırakılırken, şirketlere stoklarındaki reklam sloganı yasaklanan yiyecekleri satmak için 6 ay süre verildi. Yiyecek ve içecek sanayisini temsil eden FoodDrinkEurope, uyuma sokulmuş standartların tüketicilere gıda ürünlerindeki yararlı unsurları bilmelerini ve bilinçli gıda tercih etmelerini sağlayacağını belirtti.

Yeni düzenlemeyle ilgili görüşlerini açıklayan Avrupa Tüketiciler Birliği (BEUC) Başkanı Monique Goyens de "düzenlemeyle tüketicilerin nesnellikten yoksun, abartılı veya gerçek dışı reklam ifadelerinden korunacağını ve yalnızca gerçek iddiaların sloganlarda kullanılabileceğini’’ söyledi.