AVRUPA OTOMOTİV ENDÜSTRİSİ DAHA FAZLA DESTEK İSTİYOR
Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği (ACEA) Başkanı Sergio Marchionne 28 Şubat’ta Brüksel’de düzenlenen ACEA’nın yıllık resepsiyonunda bazı açıklamalarda bulundu. Toplantıda Marchionne, Ocak 2012’de yeni taşıt talebinin yüzde 4,7 oranında azaldığını belirterek, Avrupa’nın kritik bir dönemeçte olduğunu ve imalat tabanını sağlamlaştırmak için güçlü bir sanayi politikasının uygulamaya koyulması gerektiğini belirtti. Açıklanan rakamlara göre otomobil endüstrisinde yüzde 3,1 oranında büyüyen Almanya dışında tüm diğer AB ülkelerinde bir küçülme meydana geldi. Aynı zamanda Fiat şirketinin CEO’su olan ACEA Başkanı, 2011’in çok zor bir yıl olduğuna değindi ve Avrupa’nın en büyük sorununun krize karşı piyasalara güven verecek ortak bir tutum alamamak olduğunu belirtti. ACEA Genel Sekreteri İvan Hodac ise işgücü için esneklik, araştırma ve geliştirmeye yatırım, ortak yönetmelikler ve gelişmekte olan ülke pazarlarına daha fazla erişimin önünü açacak gerçek bir otomotiv sanayi politikasına ihtiyaç olduğunu vurguladı. Hodac, en büyük sorunlardan birinin ihracat fırsatlarının azalması olduğunu belirtti ve özellikle gelişmekte olan ülkelerin uyguladığı yüksek tarifelerden yakındı. Hodac, Güney Kore’nin ürettiği otomobillerin yüzde 65’ini ihraç ettiğini, ancak AB’de üretilen otomobillerin yüzde 75’inin yine AB’de ruhsatlı olduğunu ekledi. ACEA Başkanı Marchionne, Avrupa otomobil sanayinin gerilemesine yol açan sebepler konusunda düşünülmesi gerektiğini belirtti ve bu sebepler arasında kapasite fazlasının da önemli bir yere sahip olduğunu ekledi. Marchionne, AB’nin stratejik sanayilere destek vermesi gerektiğini ve kapasite fazlası problemini çözmeden ve aynı zamanda rekabet gücünü artırmadan AB’nin serbest ticaret anlaşmaları imzalamaması gerektiğini savundu.