İSTATİSTİKLERLE AB
AB’de 900 Milyonu Aşkın Yolcu Havayoluyla Seyahat Etti
AB resmi istatistik kurumu – Eurostat, 10 Ekim 2016 tarihinde, AB’de hava yoluyla seyahat eden yolcu verilerini açıkladı. Eurostat verilerine göre, 2015 yılında 918,3 milyon yolcunun havayolunu tercih etmesiyle, AB’de havayoluyla seyahat edenlerin sayısında 2014 yılına göre yüzde 4,7, 2009 yılına göre ise yüzde 22,0 oranında artış yaşandı.
2015 yılında, AB’de havayolu ulaşımının yüzde 45,2’sini AB içi ulaşım oluştururken, AB dışı havayolu ulaşımının payı yüzde 37,2 oldu. Eurostat verilerine göre, AB genelinde uçak kazalarında 2015 yılında 155 kişi, 2009 yılından bu yana ise toplam 211 kişi yaşamını yitirdi.
Birleşik Krallık, 232 milyon yolcu ile havayolu trafiğinin en yoğun olduğu AB ülkesi olurken, Birleşik Krallık’ı, Almanya (194 milyon yolcu), İspanya (175 milyon yolcu), Fransa (141 milyon yolcu) ve İtalya (128 milyon yolcu) takip etti. 2015 yılında, hava yoluyla seyahat eden yolcu oranlarında tüm üye ülkeler genelinde 2014’e kıyasla artış tespit edildi. En yüksek artışlar; sırasıyla, Slovakya (yüzde 16,3), Romanya (yüzde 15,3 puan), Macaristan (yüzde 13,0), Polonya (yüzde 12,4), İrlanda (yüzde 12,3), Litvanya (yüzde 11,3) ve Portekiz’de (yüzde 10,6) kaydedildi. 2015 yılında AB’de en yoğun hava trafiğinin yaşandığı üç havaalanı ise sırasıyla Londra-Heathrow (75 milyon yolcu), Paris - Charles de Gaulle (65,7 milyon yolcu), Frankfurt-Main (60,9 milyon yolcu) oldu. Bunları, Amsterdam-Schiphol (58,2 milyon yolcu), Münih (40,9 milyon yolcu), Londra-Gatwick (40,3 milyon yolcu), Roma-Fiumicino (40,2 milyon yolcu) ve Barselona- El Prat (39,4 milyon yolcu) takip etti.
Londra-Heathrow, 2015 yılında 44 milyon yolcuyla 2014 yılında da olduğu gibi AB dışı ulaşımda en yoğun havaalanı olurken, Amsterdam-Schiphol 33,4 milyon yolcu ile AB içi hava trafiğinde, Paris-Orly ise 14 milyon yolcu ile ülke içi hava trafiğinde ilk sırada yer aldı.
AB’de Havayolu Yolcu Taşımacılığı (milyon yolcu)
Kaynak: Eurostat
AB’de En Yoğun Yolcu Trafiğine Sahip Havaalanları (2015)
Kaynak: Eurostat